PREVISIBILITAT
Que les tasques siguin previsibles és un factor que en cas de que hi hagi
una mancància pot ocasionar situacions de risc psicosocial.
L’administració pública és una unitat fortament afectada per
esdeveniments lligats a l’agenda de directius, de polítics, de consultes
parlamentàries, de processos entre diferents unitats. De terminis imprevistos, de noves urgències, de delegacions de funcions, etc. Aquest és un factor que
sempre es considera que pot surtir alt. I així ha estat: Un 72,1% dels
treballadors/es està exposat a la situació més desfavorable per a la salut respecte
a la Previsibilitat.
Quines situacions
provoquen la manca de previsibilitat.
-
Sovint hi ha manca de planificació i mala comunicació.
- No s’informa
dels objectius.
- Millorar la
planificació i els objectius de la unitat.
-Informar i
donar coneixement de les feines amb suficiente antel·lació
- Millorar la
informació i la comunicació.
Quines mesures
es poden promoure per rehuir la manca de previsibilitat ?
Trasmeto una llista de les idees que han sortit a la reunió de treball:
Hi ha
situacions concretes i específiques, com poden ser en el trasllat de personal a
diferents lloc de treball, cal informar correctament. Garantir la consulta i la
participació del personal afectat pels canvis.
Tenir present que cal definir els objectius de
cada unitat i fer el seguiment dels objectius (informar d’indicadors de resultats
al personal de les unitats).
- Procurar la
participació del personal. Comentar les possibles solucions i
propostes.
- Augmentar el
feed-back.
- Potenciar la
utilització d’intranet.
- Organització
millorable en la distribució de feines. ( tenir en compte el perfil de les
tasques, per exemple, en alguns casos i en determinats moments, auxiliars administratius
han de fer feina de tècnics, etc).
- Revisar la distribució de les feines
- Revisar la
distribució de les feines i les càrregues
de treball per
poder fer-ne una redistribució òptima
- Definir tasques de cada persona
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada