dimecres, 22 de maig de 2013

22/05/2013 Reunió amb la coordinadora





Avui he mantingut una reunió amb la coordinadora.  

La reunió ha anat molt be. 

Com a conclusió, de la reunió en trec aquesta idea: Reforçar la idea de que tothom és important. 

Comento el més destacat de tot el que ha sortit:

Valorant la intervenció i la proposta de fer més reunions conversa entre el personal tècnic i administratiu del servei.

Perquè les reunions conversa, i perquè cal tant afavorir la participació?
Crec que aquest tema és cabdal perquè tots els membres de l'equip se sentin partícips del rumb de l'organització.

Això vol dir delegar responsabilitats en l’equip ?
No vol dir, ni molt menys, delegar en l'equip la responsabilitat de prendre les decisions del cap de servei o superior. Es tracta de tenir definides les responsabilitats de cadascú. 
Cito, per això, aquesta part d’un article, que trobo molt interessant, les 7 lliçons per liderar :

 http://www.amazon.es/Siete-lecciones-liderar-Accion-Empresarial/dp/848356159X


És recomanable establir bons canals de comunicació entre els quadres directius i els seus equips. "Els líders que no demanen ajuda per solucionar els problemes estan assumint una càrrega impossible, que és la responsable que el lideratge pugui ser tan solitari. Per nostre compte, tendim a calibrar malament el problema i, per aquesta raó, per sobreviure a les grans crisis necessitem el ple suport dels nostres companys d'equip ".

Així ho ha plasmat Bill George, professor de gestió a Harvard Business School, en el llibre Set lliçons per liderar (LID Editorial Empresarial, 2010). George, que compagina la docència amb la pertinença al consell de direcció de diverses multinacionals, entre elles Exxon Mobil i Novartis, recomana fins i tot que els directius recorrin a persones externes a l'organització. "Encara que no tinguin informació detallada, els que et coneixen bé poden donar-te opinions i consells que no obtindràs del personal intern", opina. 

En els últims anys ha guanyat pes a Espanya una pràctica nascuda als EUA fa més o menys una dècada, anomenada avaluació 360, on 
la recol · lecció d'informació sobre els membres d'una organització per avaluar el seu rendiment ha d'incloure l'opinió de tots els actors: superiors, subordinats i clients.