dimecres, 6 de febrer del 2013

06/02/2013 Valorant la primera reunió amb la tutora i la coordinadora



 
Valorant la primera reunió amb la tutora i la coordinadora

Al llarg de la reunió s'ha comentat que s'ha de treballar molt be el tema de la confidencialitat de les dades en aquest procés d'aplicació del mètode i el procés d'avaluació.

S'ha comentat que cal millorar les sessions que es van fer durant el practicum I, ja que cal explicar suficientment la rigorositat del mètode perquè les persones participants valorin la importància de participar en tot el procés.

S'ha comentat la conveniència de tenir una reunió amb el cap del servei de prevenció per explicar la meva participació i treball d'intervenció plantejat.
 
Alhora, s'ha comentat la possibilitat de que el procés es pugui recomanar a les empreses que estiguin interessades en fer una avaluació de riscos dels seus treballadors.

hem quedat que em llegi´ré els materials de la intranet per iniciar una petita guia més resumida que permeti justificar l'aplicació del COPSOQ. S'acorda en insistir en que no és solament un mètode d’avaluació, sinó també d’investigació i fruit de la seva pràctica, també de prevenció.

Després de la sessió, cerco informació sobre aquesta metodologia i trobo un tema molt interessant que es remonta als orígens del mètode. Els seus autors, son Tage S. Kristensen a Dinamarca, i tenen un article, molt recomanable de llegir per qui vulgui saber més sobre com va anar evolucionant aquest mètode , en el següent enllaç: article 

Trobo interessant també exposar que la primera versió va ser realitzada l’any 2000 al Centre Nacional de Recerca d'aquell país.

A més s’utilitza a Alemanya, Xile, la Xina, l’Iràn, França, Bèlgica i en altres països actualment s’està desenvolupant la seva validació. Caldrà anar seguint l’actualització sobre els usos del mètode i els avenços que es puguin produir.

Al meu parer, també pot ser interessant explicar que no es tracta d’un diagnòstic clínic,  sinó que el mètode  sols intenta reflectir com aquests factors de risc t’estan afectant.
Per exemple explicar una de les preguntes per poder comentar entre tots els possibles aclariments que puguin sorgir. Al tractar-se d’un entorn de l’administració pública, molt afectada per terminis, proposo que l’exemple sigui sobre l’exigència psicològica de treballar molt de pressa.

Crec que en les sessions de sensibilització, el basar-se en un aspecte pràctic també pot servir perquè els participants vegin de seguida la validesa de l'eina. Per exemple, podria ser un bon punt de partida en el qual totes les persones sentin el qüestionari com una eina propera a la seva vivència:


Exigències psicològiques

1. Has de treballar molt de pressa ?

<!--[if !supportLists]-->1.                 <!--[endif]-->sempre 4   moltes vegades 3   de vegades 2   només alguna vegada 1   mai 0