divendres, 22 de febrer del 2013

22/02/2013 Reunió de treball




Crec que és interessant recollir els punts que s'han parlat en la reunió amb la coordinadora de l'Àrea de Prevenció i la tutora de pràctiques sobre com desenvolupar les sessions sobre avaluació de factors psicosocials.


Recopilo els punts més interessants en forma d'Acta de la reunió. 



ACTA DE LA REUNIÓ DEL GRUP DE TREBALL

Data: 22/02/2013
Hora d’inici: 9:00h
Hora de finalització: 11:15h
Lloc: Sala 2 del C/ Pamplona 113 de Barcelona

ORDRE DEL DIA

Signatura del document “Designació del Grup de Treball per a l’avaluació de factors psicosocials del Departament d’Empresa i Ocupació. Any 2013”

Preparació del treball de camp per a la utilització del mètode PSQCAT21 COPSOQ:

-         Determinació de les unitats d’anàlisi
-         Adaptació del qüestionari
-         Forma de distribució
-         Resposta i recollida del qüestionari
-         Com preservar l’anonimat i la confidencialitat
  
DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ

1.-   Es tracten els temes següents:

§         En primer lloc els participants del Grup visiten l’aula de formació del C/ Pamplona on està previst que tinguin lloc algunes de les activitats d’avaluació de riscos psicosocials, conjuntament amb una sèrie de sessions està previst dur a terme a l’aula de formació del C/ Sepúlveda.

§         Posteriorment es presenten els membres del Grup de Treball i s’exposa l’ordre del dia de la reunió:

§         Preparació del treball de camp per a la utilització del mètode PSQCAT21:

§        Determinació de les unitats d’anàlisi
§        Adaptació del qüestionari
§        Forma de distribució
§        Resposta i recollida del qüestionari
§        Com preservar l’anonimat i la confidencialitat 

2.-   A continuació es descriuen els acords arribats entre els membres del Grup de Treball

§         Tots el membres del Grup de treball signen el document “ Designació del Grup de Treball per a l’avaluació de factors psicosocials del Departament d’Empresa i Ocupació. Any 2013”

§         S’acorda el calendari del procés d’intervenció, identificació i avaluació de riscos psicosocials

Calendari per passar els qüestionaris:

§        Dia   5 de març  de 2013    -           1 sessió al C/ Sepúlveda
§        Dia   6 de març de 2013     -           1 sessió al C/ Pamplona
§        Dia 14 de març de 2013     -           1 sessió al C/ Sepúlveda
§        Dia 15 de març de 2013     -           1 sessió al C/ Pamplona
§        Dia 20 de març de 2013     -           1 sessió de repesca al C/ Pamplona

La fase d’interpretació dels resultats i acord de les mesures preventives està prevista de la manera següent:

       Informatitzar les dades i generar l’informe preliminar. Àrea de Prevenció. Abril 2013
       Concretar l’exposició, el seu origen i les mesures preventives. Aproximadament 4 reunions del Grup de Treball. Maig de 2013 a juny 2013

       Finalment la fase d’implementar les mesures preventives i informació a la plantilla. Ratificació del Comitè de Seguretat i Salut . A partir de juny de 2013

§         Es comenta la classificació de la informació per adaptar el qüestionari a la realitat de les unitats del Departament analitzades i garantir l’anonimat de totes les persones treballadores. S’acorda entre tots els membres del grup de treball aquesta adaptació, la qual s’enviarà a tots els membres.

§         S’acorda que s’oferirà una explicació de l’avaluació dels riscos psicosocials a totes les persones convocades i posteriorment s’informarà que el qüestionari és voluntari, individual i anònim.